Historische Land Rover nr. 7 keert na 71 jaar terug naar Amsterdam en is te zien op Masters of LXRY

Na meer dan 71 jaar keert één van de drie auto’s waarmee Land Rover zijn werelddebuut maakte op de AutoRAI van 1948, terug naar Amsterdam. Deze pre-productieauto is te zien tijdens de beurs Masters of LXRY, die van 12 tot en met 16 december plaatsvindt in de RAI in Amsterdam. Daar beleeft ook de New Defender zijn Nederlandse showpremière.

De historische Land Rover, pre-productienummer 7, is een van de drie auto's waarmee Land Rover in 1948 op de AutoRAI in Amsterdam zijn werelddebuut maakte. De auto was jarenlang zoek en werd in 2016 teruggevonden, op nog geen vijf kilometer afstand van de fabriek waar hij destijds was gebouwd. In 2018 stelden de experts van Land Rover Classic vast dat de auto een van de drie pre-productiemodellen is die destijds in Amsterdam te zien waren. De auto is na een restauratie van een jaar technisch in oude glorie hersteld.

Land Rover Classic Bespoke

Dit exemplaar is gerestaureerd door het team specialisten achter het Land Rover Classic Bespoke-programma. Deze experts – gespecialiseerd in de conservering en restauratie van Land Rovers die tien jaar of langer uit productie zijn – gingen de uitdaging aan om dit exemplaar in oude glorie te herstellen. Ze maakten daarvoor gebruik van traditionele vaardigheden, originele tekeningen én de modernste technieken.

Authentiek

De auto is zo authentiek mogelijk teruggebracht naar de specificatie die hij in 1948 tijdens de AutoRAI had. Het originele chassis en de originele motor, transmissie, assen en het grootste deel van het plaatwerk zijn geconserveerd en gerestaureerd. Ontbrekende delen zijn geheel volgens de originele specificaties nagemaakt. Ook voor de reproductie van de originele Land Rover-badge maakten de specialisten gebruik van het uitgebreide archief van Land Rover Classic.

Land Rover op Masters of LXRY

De historische Land Rover is te zien op de beurs Masters of LXRY, van 12 tot en met 16 december in de RAI in Amsterdam. Daar beleeft ook de New Defender zijn Nederlandse showpremière.

New Defender

Land Rover vertaalde de karakteristieke designkenmerken van de iconische Defender naar de eenentwintigste eeuw. Met zijn krachtige uitstraling is de New Defender een moderne auto, maar de korte overhang, Alpine-ruiten, zijwaarts openende achterdeur en het separaat gemonteerde reservewiel verwijzen naar het verleden en maken de New Defender direct herkenbaar als een echte Land Rover.

De New Defender staat in het eerste kwartaal van 2020 in de showroom. De New Defender 90 is verkrijgbaar vanaf € 94.300,- en de New Defender 110 vanaf € 101.300-. De New Land Rover Defender is samen te stellen via www.landrover.nl/Defender.

Tijdlijn Land Rover pre-productienummer 7

1948   Gebouwd met het stuur links, geregistreerd als 'Experimenteel model'

1948   Voorzien van nieuwe productieonderdelen en omgebouwd naar besturing aan rechterzijde

1955   Voor het eerst op kenteken gezet op 25 juni 1955: SNX 910

1961-1988 Verkocht en doorverkocht aan diverse eigenaars; auto wordt jarenlang niet gebruikt

2016   Auto gevonden in een tuin vlak bij de fabriek in Solihull, waar hij stond te wachten op een restauratie die nooit plaatsvond

2018   Identiteit van auto vastgesteld door experts van Land Rover Classic, restauratie vindt plaats

2019   Auto gerestaureerd naar oorspronkelijke, correcte specificatie met het stuur links; auto keert terug naar Amsterdam voor Masters of LXRY.

x

COOKIE POLICY

Land Rover wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons privacybeleid